Chystáte se do Číny a potřebujete poradit? Podívejte se na můj web, kde najdete nabídku konzultací

čtvrtek 10. dubna 2014

Je tu jaro

Už je to dlouho, co jsem se ozvala. Ne, že by se nic nedělo. To spíš naopak. Jak to teď všechno shrnout do jednoho krátkého a úderného článku?

O cestě během téměř dvou měsíců zimních/jarních prázdnin na jih Číny, do Laosu a Thajska se tu rozepisovat nebudu, neb bych to nesepsala a vy nečetli, takže si to necháme na osobní povídání – ale bylo to úžasný. Díky všem zúčastněným! Fotky z první části cesty, provincie Yunnan jsem dávno nahrála na rajče a zbytek snad někdy taky někde zveřejním.

Zpátky „doma“ v Chengdu jsem už přes měsíc a všechno jako by bylo při starém a zároveň úplně jinak. Do Chengdu dorazilo jaro, kvete to tu, ale smog stále dusí obyvatele města a výhled z okna tak nenaskýtá příliš půvabný pohled. A tak se snažím alespoň o víkendu vystrčit paty za město a nadýchat se relativně čistého vzduchu.

Mám novou spolubydlící, se kterou si výborně rozumíme. Až na občasné spory ohledně situace na Ukrajině. Irina je z Ruska J.

Ve škole je nás víc, než minulý semestr – spojili nás s další třídou do jedné, ale nutno podotknout, že kvalita výuky neklesla, ba naopak. Za měsíc skládám mezinárodní zkoušku z čínštiny, tak bych se měla začít víc učit, ale v tempu, které jsem si nasadila, se čas na šprtání slovíček hledá jen těžko. S permanentkou do fitka a učením angličtiny jsem neustále v jednom kole, občas se taky zajdu podívat a popovídat si se staříky v domově důchodců. Bezzubé sečuánštině jde jen těžko rozumět, takže jsem tu spíš od naslouchání a úsměvu.

Lidé odcházejí a jiní přicházejí. Lůca odjela, Martin odjel, Alex odjel, Rio se moc neozývá, Ryan se přestěhoval, s Ellen se už moc nevídám, ale objevili se noví, jeden nový. Do Chengdu dorazilo jaro, a tak se stalo to, co jsem si nikdy nepřipouštěla a z čeho jsem si dělala srandu, zamilovala jsem se, zamilovala se do Číňana. V pátek to bude měsíc. Tak a už to víte.

Minulý víkend byl svátek čistoty (čínské Dušičky) a my dostali den volna. Z jednoho dne jsem udělala dny dva a na prodloužený víkend jsme se s Yulongem (tak se jmenuje) vydali na jih Sečuánu do autonomní prefektury etnika Yi, Liangshan (Chladné hory).
Bylo to příjemné vyvětrání se na čerstvém vzduchu, téměř bez turistů a pod modrou oblohou. Vyrazili jsme nočním vlakem na tvrdé sedačce do Xichangu. Plán jsme tvořili a měnili ze dne na den, z hodiny na hodinu. Ono to s čínskou veřejnou dopravou ani moc jinak nejde, a tak jsme se vraceli na sever stopem. Nejkrásnější byl výstup na horu (do hor) Luoji, která se nám nejdřív schovávala v husté mlze, ale za pěší výšlap po kamenných schodech se nám nakonec odměnila ostrým sluncem, ledovcovými jezery a výhledy na okolní ještě zasněžené vrcholky.
Fotky s komentáři na rajčeti: http://najahaje.rajce.idnes.cz/Liangshan/

Během festivalu literatury, který probíhal nedávno v Chengdu jsem díky Káje, od níž jsem k Vánocům dostala osudovou knihu „Čechy, země zaslíbená“, měla příležitost doprovázet spisovatelku Petru Hůlovou během její dvoudenní zastávky v Chengdu. Je to moc zajímavá osobnost a skvěle píše. Čtěte.

Tak to by pro dnešek s těma novinkama stačilo. Dobrou noc!